Výlety: Dvoudenní Telč

Má letošní první výletová dovolená mířila do krásného města Telč. Byla to má první návštěva a doufám, že nebude poslední, protože Telč a okolí mě okouzlilo. Přijeli jsme v sobotu večer kolem 19h, ubytovali jsme se v penzionu/hotelu Galerie vedle náměstí, kde jsme měli zamluvený pokoj na dvě noci a ihned jsme vyrazili za dobrodružstvím. Večerní Telč byl bez turistů a nikde nikdo. Prošli jsme kolem náměstí a pak zamířili na druhou stranu města k parnímu mlýnu a zpět.

V nědělu ráno jsme se zastavili v ICčku a objednali si na pondělí prohlídku podzemí a pak už vyrazili na celodenní výlet. Já nikdy nevydržím na jednom místě a i když byl Telč krásný, chtěl jsem do přírody. Trasu jsem plánoval již týden předem a náš směr byl ke zřícenině Štamberk. První 2hodiny uplynuly jak nic a my se nacházeli v překrásném lese u Lhotky. Právě tady začínalo "Kamenné moře", překrásný smrkový les plný velkých kamenů, mechu a borůvči. Pozvolná cesta se vyšvihla do kopce a zanedlouho jsme byly u zdříceniny Štamberk. Teď rychle svačinka, nějaká ta fotky, selfí a přemluvit moju drahou polovičku, abychom šli dál. Můj původní cíl nebyl Štamberk, byl až to Velký pařezitý rybník, který se nacházel další 4km dále na západ. Tentokrát jsem přemlouvání mohl vynechat, bylo krásně, nálada perfektní, změnili jsme zelenou za modrou turistikou a pokračovali jsme.

Po kratší době jsme došli k lesu, před námi šla slečna a přecházela z leva do prava, neustále. Vyslechl jsem si, že prý asi hledá kešku. Nebyla to keška, hledala modrou značku, která u lesa skončila. Asi 2 minuty jsme hledali také a nakonec se k nám přidala a hledali jsme dohromady. Já v ruce papírovou mapku, slečna GPS v mobilu. Po asi 10 minutách lítého sledování možných stop vedoucích lesem, jsme skončili na louce. Podle GPS vedla modrá značka loukou. Udali jsme směr napříč a došli až k lesu, kde jsme byli asi za 5minut odměněni modrou značkou, tentokrát asi 3x takovou velikostí jako normálně. Rozloučili jsme se se slečnou a vyrazili stejným směrem k rybníku. Velký pařezitý rybník je krásné dílo, pravděpodobně v létě také ke koupání.

Rozhodl jsem, že vrazíme asi ještě 0,5km na Míchovu skálu, měl by tam být krásný výhled na tento kraj a kdy příště se sem až dostaneme. Dostal jsem zelenou a vyrazili jsme. Ani za nic nás nenapadlo, že tu uprostřed lesa bude opravdu taková velký skála s tak překrásným výhledem. Zvolili jsme trochu špatné místo na odpočinek, protože každý kdo vylezl na skálu od nás chtěl vyfotit, naoplátku jsme se však také nechali vyfotit. Seběhli jsme opět k rybníku dali svačinu a pak po červené trase zpět k našemu hotelu.

Další den (velikonoční pondělí, proto bylo otevřeno) jsme navšívili podzemí v Telči, pokud vás táhnout moderní technologie a zajímájí dobové fotky, tak za 30Kč perfektní zážitek. Můj zážitek hlavě zaujala prolézačka podzemím s baterkou, jo to stálo za všechny peníze, protože jsem si zničil batoh. Potom jsme si prošli park a na oběd zašli na Pizzu na náměstí, která byla výborná. A busem po třetí hodině domů...

Přidat komentář

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.